FOX MULTIMEDIA

  • filmy
  • animacje
  • vlogi
  • scenariusze
  • relacje

Prowadzenie kanału na You Tubie

Idąc z biegiem czasu prowadzenie kanału na Youtube jest rzeczą naturalną. Blogerzy, influencerzy, ale i marketingowcy dużych, bądź mniejszych firm prześcigają się w pomysłach na wypromowanie marki w swoim kontencie. Czy prowadzenie kanału jest proste ? Czy wymaga od nas specjalnych umiejętności ? Czy jest opłacalne ? O tym wszystkim wspominamy poniżej.

Kanał na Youtube– od czego zacząć

Przede wszystkim od pomysłu. Musimy wiedzieć co i w jaki sposób chcemy przekazywać naszym odbiorcom. Czy skupimy się na samych vlogach, czy też włączymy monetyzację w postaci donate’ów. Pracując nad wizją ogólną naszego kanału warto zwrócić uwagę na najczęściej udostępniane treści w mediach społecznościowych, clickbaitowe nagłówki, a także za jaki kontent ludzie gotowi są płacić. Warto angażować widzów w to co dzieje się dookoła naszych produkcji, stąd relacje w social mediach powinny być koniecznością.

Jak prowadzić kanał na Youtube

Kanał należy prowadzić aktywnie. Wrzucajmy treści często i o określonych porach tak, by przyzwyczaić naszą widownię. Pozwalajmy im decydować o tym, co pojawi się w kolejnych odcinkach, zachęcajmy do komentowania, do zapoznania się z opinią widzówe. Nieocenionym wsparciem będzie również współpraca z influencerami i wykorzystanie innych mediów społecznościowych. Tu również warto planować. Jednorazowe akcje będą mniej skuteczne niż długofalowy plan, stopniowo wdrażany na naszym kanale.

Pracując nad kanałem marki, musimy działać z wyprzedzeniem. Kiedy wiemy już w jaki sposób chcemy komunikować się na YouTube, warto wybrać określone typy filmów i dobrze zaplanować daty ich publikacji…

Optymalizacja naszego kanału na Youtube

To oferta skierowana głównie do firm, aczkolwiek optymalizacja jest skuteczną drogą do wypromowania naszego kanału. Warto zacząć od informacji kim jesteśmy, a także od opisu firmy a, bądź nas samych. Zadbajmy o to, by opis był unikalny i rozbudowany. Dodajmy linki do naszej firmowej strony i pozostałych kanałów (o ile takowe posiadamy). Uzupełnijmy kanał dodatkowymi informacjami, dodajmy chwytliwą grafikę oraz ciekawe miniaturki. Zachęćmy użytkowników do interakcji.

Ile kosztuje prowadzenie kanału na youtube

Koszt zależy od wielu czynników tj. kosztów produkcji, zaangażowania i częstotliwości publikacji. Tutaj główną rolę odegra Youtube marketing, którym zajmujemy się od podstaw. Reklama kanału YouTube jest równie istotna. Jeżeli zadbamy o jak największe zasięgi to profity pojawią się dość szybko.