Co to jest reklama? Jak ją zrobić, aby przyniosła rezultaty? Gdzie szukać pomysłów? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć poniżej.
Reklama w telewizji to wciąż jeden z najlepszych sposobów na promocję danego produktu, bądź usługi. Telewizję ogląda wielomilionowa społeczność, stąd dotarcie do jak największej ilości odbiorców, a co za tym idzie klientów wydaje się być oczywistą sprawą. Aby reklama była efektywna i przekazywała jak najwięcej treści (kontent) w jak najkrótszym czasie (cena) potrzebna jest specjalistyczna wiedza. Z badań wynika, że najchętniej oglądanymi programami są te o charakterze: rozrywkowym, informacyjnym, kanały filmowe i muzyczne, dlatego reklamy w trakcie ich emisji są najdroższe.
Kwoty za emisję reklamy w najpopularniejszych stacjach telewizyjnych są ogromne. Za pół minuty reklamy w trakcie najcenniejszego czasu antenowego w stacji TVN zapłacimy w okolicach 100 tysięcy złotych. Reklama wyświetlana w telewizji lokalnej będzie dużo tańsza ze względu na liczbę potencjalnych odbiorców. Cena uzależniona jest od wielu czynników takich jak: godzina emisji, czas trwania reklamy, stacja telewizyjna, program w trakcie którego reklama będzie wyświetlana.
Koszt stworzenia reklamy warunkuje cennik. Wiele zależy od scenariusza na podstawie którego tworzymy wstępny kosztorys. Wpływ na cenę będą miały też koszty realizacji, gaże aktorskie, scenografia. Dokładamy wszelkich starań aby przy najwyższej jakości zachować jak najniższą cenę, która będzie satysfakcjonowała naszego klienta.
Trendy w reklamie uwarunkowane są czasami w których żyjemy. Producenci stawiają często na kreatywność i emocje głównych bohaterów grając na uczuciach widzów w koncertowy sposób. Reklama, która łatwo wpadnie w ucho i oko będzie przez nas zapamiętana i odciśnie swoje piętno na ewentualnym zakupie. Kolejnym trendem są gry i aplikacje mobilne, które są już nie tylko promowane w internecie, ale ochoczo wypełniają czas antenowy. Facebook i Youtube nierzadko są inspiracją do stworzenia czegoś na miarę oczekiwań coraz bardziej wybrednego klienta. Nasza firma wychodzi na wprost oczekiwaniom i jest gotowa na najtrudniejsze wyzwania, dlatego na bieżąco monitorujemy rynek pod kątem najnowszych trendów. Przykład projektu można znaleźć na naszej stronie.
Stworzenie reklamy w telewizji jest mało złożonym prostym procesem. To co nas ogranicza, to pomysł i cel reklamy, a także demografia czyli inaczej zwana – grupa docelowa do której nasz produkt ma trafić. Gdy mamy już wizję naszej reklamy przyszedł czas na jej scenariusz. Napisanie chwytliwego scenariusza jest bardzo ważna kwestią, dlatego najlepiej realizację pozostawić profesjonalistom. Jak zrobić dobrą reklamę na podstawie średniego scenariusza? Kwestia techniczna daje nam multum rozwiązań i tylko od nas zależy jak chcemy nasz projekt wykonać, a następnie wypromować. Ostatnią fazą jest montaż i obróbka materiału. Czynności te wykonujemy w procesie postprodukcji, a klient w tym czasie może zasugerować ostatnie poprawki.