Film korporacyjny bywa wielkim utrapieniem filmowców i speców od marketingu. Duże budżety, mnóstwo drogiego sprzętu, catering na planie i reżyser z górnej półki. Mimo takich nakładów często powstaje kilkominutowy film, którego nikt później nie chce oglądać. Żeby stało się inaczej wcale nie potrzeba wielkich pieniędzy, wyjątkowych aktorów ani wypasionego sprzętu. Wystarczy dobry pomysł, co prawie zawsze przekłada się na dobry scenariusz: pierwszy krok do sukcesu.
Nasze filmowe doświadczenie podpowiada, że nie każdy korporacyjny marketingowiec wie co to jest film korporacyjny. Niektórzy chcą pokazać jak wygląda produkcja. Inni wszystkich najważniejszych pracowników albo cały zarząd. My zazwyczaj odradzamy jedno i drugie. Za każdym razem – jeszcze na etapie dokumentacji – wgryzamy się w strategię komunikacji, poznajemy drobne nawet historie przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim ludzi firmy. I wyciągamy z tego to, co najciekawsze
Odbiorca – to jedno z kluczowych pytań już na etapie scenariusza. Mamy doświadczenie z filmami z kilkunastu branż. Inaczej robi się film dla agentów ubezpieczeniowych, a inaczej dla inżynierów z zarządów spółek konstrukcyjnych.
Unikamy zbytecznych wydatków, Bizancjum na planie filmowym, szanujemy każdą złotówkę naszych klientów. Nie bierzemy zaliczek, rozliczamy się po oddaniu gotowego filmu. Zawsze dostosowujemy się do możliwości finansowych naszych Klientów. Finansowe minimum to kilka tysięcy złotych, ale zawsze jesteśmy w stanie doradzić cokolwiek (scenariusz, realizacja) bez żadnych kosztów początkowych.
Kluczowe znaczenie ma scenariusz – od definiuje cenę praktycznie od początku. Oczywiście zawsze mogą dojść dodatkowe wydatki na etapie realizacji, ale za każdym razem uprzedzamy o tym Klienta. U nas generalna zasada jest taka, że im prostszy pomysł (co wcale nie oznacza, że oczywisty) tym lepszy film i niższa cena.
Zdjęcia lotnicze, animacja, oprawa graficzna – to wszystko musi być szczegółowo z zaplanowane na etapie scenariusza, przed rozpoczęciem zdjęć.
Zdjęcia lotnicze, animacja, oprawa graficzna – to wszystko musi być szczegółowo z zaplanowane na
etapie scenariusza, przed rozpoczęciem zdjęć.
Montaż trwa przeważnie około tygodnia, chociaż w wyjątkowych przypadkach (ekspres) jesteśmy w stanie oddać krótki spot nawet tego samego dnia, w którym zakończyliśmy zdjęcia. Klient zawsze ma prawo do uwzględnienia swoich poprawek. W ścieżkach dźwiękowych oferujemy bardzo bogaty zestaw utworów muzycznych – mamy dostęp do światowych bibliotek zawierających w sumie kilkaset tysięcy utworów. Pracujemy też z bardzo dobrymi kompozytorami oraz z lektorami większości światowych języków, w tym z polską czołówką.
Wizerunek mają przede wszystkim ludzie. To oni zazwyczaj są najcenniejszym kapitałem firmy. Nie sposób pokazać wizerunku firmy bez pokazania twarzy jej pracowników. A tu jak wiadomo prawo nakłada na nas coraz większe ograniczenia. Jesteśmy na nie przygotowani, w stałej konsultacji z prawnikami odpowiedzialnymi za przetwarzanie danych osobowych. Dysponujemy odpowiednimi formularzami zgód oraz przede wszystkim know-how: wiemy jak dostosować plan zdjęciowy do wymogów RODO sprawnie i bez większych komplikacji.
Przykłady filmów korporacyjnych jakie cały czas oglądamy pokazują, że coraz częściej nawet najbardziej konserwatywne marketingowo firmy decydują się łamać schematy i wyjść naprzeciw coraz bardziej wybrednemu gustowi odbiorców. Każdy dobry film (nie tylko korporacyjny!) musi się czymś szczególnym wyróżnić. Zbyt dużo wysokobudżetowych produkcji utonęło w morzu internetowej przeciętności. Liczba odtworzeń na Youtube czy Facebooku boleśnie weryfikuje odważne założenia producentów.
Oczywiście często musimy przekonywać dyrektorów komunikacji w korporacjach, że warto czasem odważyć się na odrobinę szaleństwa. I jeszcze nigdy się nie zdarzyło, żeby tego żałowali