Idąc z biegiem czasu prowadzenie kanału na Youtube jest rzeczą naturalną. Blogerzy, influencerzy, ale i marketingowcy dużych, bądź mniejszych firm prześcigają się w pomysłach na wypromowanie marki w swoim kontencie. Czy prowadzenie kanału jest proste? Czy wymaga od nas specjalnych umiejętności? Czy jest opłacalne? O tym wszystkim wspominamy poniżej.
Przede wszystkim od pomysłu. Musimy wiedzieć co i w jaki sposób chcemy przekazywać naszym odbiorcom. Czy skupimy się na samych vlogach, czy też włączymy monetyzację w postaci donate’ów. Pracując nad wizją ogólną naszego kanału warto zwrócić uwagę na najczęściej udostępniane treści w mediach społecznościowych, clickbaitowe nagłówki, a także za jaki kontent ludzie gotowi są płacić. Warto angażować widzów w to co dzieje się dookoła naszych produkcji, stąd relacje w social mediach powinny być koniecznością.
Kanał należy prowadzić aktywnie. Wrzucajmy treści często i o określonych porach tak, by przyzwyczaić naszą widownię. Pozwalajmy im decydować o tym, co pojawi się w kolejnych odcinkach, zachęcajmy do komentowania, do zapoznania się z opinią widzówe. Nieocenionym wsparciem będzie również współpraca z influencerami i wykorzystanie innych mediów społecznościowych. Tu również warto planować. Jednorazowe akcje będą mniej skuteczne niż długofalowy plan, stopniowo wdrażany na naszym kanale.
Pracując nad kanałem marki, musimy działać z wyprzedzeniem. Kiedy wiemy już w jaki sposób chcemy komunikować się na YouTube, warto wybrać określone typy filmów i dobrze zaplanować daty ich publikacji…
To oferta skierowana głównie do firm, aczkolwiek optymalizacja jest skuteczną drogą do wypromowania naszego kanału. Warto zacząć od informacji kim jesteśmy, a także od opisu firmy a, bądź nas samych. Zadbajmy o to, by opis był unikalny i rozbudowany. Dodajmy linki do naszej firmowej strony i pozostałych kanałów (o ile takowe posiadamy). Uzupełnijmy kanał dodatkowymi informacjami, dodajmy chwytliwą grafikę oraz ciekawe miniaturki. Zachęćmy użytkowników do interakcji.
Koszt zależy od wielu czynników tj. kosztów produkcji, zaangażowania i częstotliwości publikacji. Tutaj główną rolę odegra Youtube marketing, którym zajmujemy się od podstaw. Reklama kanału YouTube jest równie istotna. Jeżeli zadbamy o jak największe zasięgi to profity pojawią się dość szybko.